Broj artikala:4 kom
Iznos:54,60 KM
završi kupovinu >>
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Zacini - njihov utjecaj na naše zdravlje
09.03.2014

 

Bosiljak

 

Krcat vitaminom C, beta-karotenom, vitaminom B6 i magnezijem, bosiljak možete pronaci u 50 razlicitih varijanti, kao što su i cak ljubicasti ili žuti. Ova se zacinska biljka izvrsno slaže s jelima od rajcice. Takoder je i jedan od glavnih sastojaka tradicionalnog pesto umaka. Jedan od nacina na koji ga možete koristiti u kuhanju je da ga nasjeckate i prospete po piletini ili juhi od bijelog graha. Drugo zacinsko bilje može zasjeniti okus bosiljka stoga ga koristite u jelima kada želite posebno naglasiti njegov okus.

 

Korijandar

 

Ovi su jaki listovi citrusnog okusa. Možete ih isprobati s juhom od crnog graha, salsom, rižom ili bilo kojim jelom od graha. Takoder se dobro slaže sa škampima ili lososom - dodajte malo marinadi od citrusnog soka (limete, limuna ili narance).

 

Cimet

 

Cimet se pokazao korisnim kad je u pitanju snižavanje šecera u krvi tako što pomaže tijelu da brže obradi šecer. Daje topal i sladak okus jelima. Isprobajte ga na zobenoj kaši, slatkim krumpirima, zimskoj tikvici i mrkvi. Možete ga cak dodati i u kuskus ili ga koristiti kao jedan od mješavine zacina za piletinu ili svinjetinu.

 

Kim

 

Ove ce vam ukusne sjemenke smanjiti žgaravicu i poboljšati probavu. Glavni je sastojak curryja i jedan od omiljenih zacina u meksickoj gastronomiji. Samostalnog ga možete isprobati na guacamoleu, chilliju ili juhi od crnog graha.

 

Cešnjak

 

Volite li cešnjak možete ga dodati skoro svim jelima: ribi, peradi, crvenom mesu, povrcu ili krumpiru. Poboljšava okus pirjanog zelenog povrca kao što je špinat i daje žestine pire krumpiru. Samo trebate znati da što ga sitnije sjeckate, jaci ce imati okus. Sjeckanje oslobada njegov aktivni spoj, allicin, koji cešnjaku daje njegov poseban, jaki okus i koji je takoder zaslužan za sve zdravstvene beneficije (kao na primjer u borbi protiv bakterija i povišenog kolesterola).

 

Ðumbir

 

Intenzivnog je i ljutog okusa. Tradicionalni je azijski lijek za probavne smetnje i umiruje nadraženi želudac. Naribajte malo svježeg korijena u juhu od lece ili ga dodajte povrcu kao što je mrkva, zimska tikvica, brokula, šparoga.

 

Chilli papricice

 

Istraživanja provedena na Tajvanu pokazuju da bi capsaicin koji se nalazi u chilli papricicama mogao smanjiti broj masnih stanica koje tijelo proizvodi i možda nas zaštititi od pretilosti. Prema istraživanjima australskih znanstvenika žene koje su dnevno konzumirale chilli umak imale su nižu razinu glukoze u krvi nakon jela od žena s blažom prehranom. Stabilnija razina glukoze u krvi smanjuje opasnost od dijabetesa.

 

Mažuran

 

Ova se biljka smatra i dobrim lijekom protiv oboljenja živaca, odnosno u slucaju neuroza uzrokovanih brzim nacinom života, no moramo ga uzimati umjereno jer opija.

 

Korištenje zacinskog bilja punog antioksidanata rezultira snažnom sinergijom. Dodavanjem mažurana u salatu od, antioksidantima bogate, rajcice, ekstra djevicanskog ulja i vinskog octa povisuje sastav antioksidansa za oko 200%. Korištenje limunovog preljeva povisuje ga 150%.

 

Muškatni orašcic

 

Ovaj zacin topla okusa možete koristiti ondje gdje biste inace koristili cimet no pripazite na kolicinu. Previše muškatnog orašcica jelu ce dati muljeviti okus. Probajte ga na pecenim slasticama, a njime možete zaciniti i kupus,krumpir, špinat, zimsku tikvicu i mrkvu.

 

Origano

 

Ova biljka ima 8 puta više antioksidansa od jabuke i 3 puta više od borovnica. Antioksidansi podižu imunitet organizma i pomažu mu u borbi protiv slobodnih radikala koji mogu uzrokovati srcana oboljenja, rak ili pak postarati kožu. Pospite origano po mariniranim maslinama, umaku od rajcice ili rajcicama pripremljenima na pari. Dodajte ga salati ne bi li ste joj dali prijatan okus ili ga pak za poletan i osvježavajuci okus dodajte omletu, govedini ili tjestenini.

 

Peršin

 

Grickanje grancice osvježit ce vam dah. Jedna šalica peršina sadrži 2 grama vlakana, 16% vaše dnevne potrebe za željezom i sav dnevno potreban vitamin C. Plosnati list (talijanska verzija) ukusniji je od kovrcavog. Dodajte ga salati, a možete ga i nasjeckati i dodati jelima od jecma, tjestenine, salatama od graha ili pecenim krumpirima.

 

 

 

Ružmarin

 

Najbolji je u jelima od piletine, juhama i ribljim jelima. Može cak i sprijeciti nastajanje raka crijeva i kože.

 

 

 

Kurkuma

 

Ovaj je zacin bogat antioksidansom curcuminom koji prema objavljenoj studiji pomaže u otklanjanju amino kiselina koje se mogu nakupiti u moždanim žilama. S vremenom zacepljene žile mogu uzrokovati senilnost. Ovaj bi žarko žuti indijski zacin takoder mogao pomoci u usporavanju rasta nekih vrsta stanica raka u ljudi.